Hos Emply ApS (”Emply”, ”vi”, ”os” eller ”vores”) prioriterer vi fortrolighed og datasikkerhed højt. Denne persondatapolitik gælder for vores behandling af personoplysninger, herunder på vores hjemmeside www.emply.com, og fastlægger retningslinjer for Emplys måde at behandle dine personoplysninger på og giver dig de oplysninger, som du har krav på at modtage i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Du skal læse persondatapolitikken, inden du afgiver dine personoplysninger til Emply.
Denne persondatapolitik omhandler Emplys aktiviteter som dataansvarlig. Når Emply behandler personoplysninger om vores kunders medarbejdere i Emplys HR-system, agerer Emply som databehandler og er underlagt de vilkår, der fremgår af den databehandleraftale, vi har indgået med vores kunder. Du kan læse mere om vores rolle som databehandler, hente en kopi af vores standard databehandleraftale og læse mere om hvilke sikkerhedsforanstaltninger, vi har truffet for at passe på dine medarbejderes personoplysninger.
1. Dataansvarlig og kontaktoplysninger
Den dataansvarlige for dine personoplysninger er:
Emply ApS, Lyngbyvej 2, 2100 København Ø, CVR-nr.: 31430747, telefon +45 70 28 60 50, e-mail support@emply.com
2. Typer af personoplysninger
De typer af personoplysninger, som vi indsamler, omfatter:
Indsamling af dine personoplysninger sker i ét eller flere af nedenstående tilfælde:
Når du kontakter os på vores hjemmeside, vil du se, at du kan udfylde tekst i såkaldte ”fritekstfelter”, hvor du kan formulere dig frit, så vi kan hjælpe bedst muligt med at besvare din henvendelse.
Vi opfordrer dig i den forbindelse til alene at dele, hvad der er nødvendigt for, at vi kan besvare din henvendelse, så du ikke deler følsomme eller fortrolige personoplysninger med os.
3. Anvendelse af personoplysninger
Personoplysningerne kan indsamles og anvendes til følgende formål:
4. Grundlag for behandling af dine personoplysninger
Vores juridiske grundlag for behandlingen af dine personoplysninger til ovenstående formål er følgende:
5. Videregivelse til andre dataansvarlige og overladelse til databehandlere
For at opfylde ovenstående formål kan vi give tredjeparter adgang til dine personoplysninger, der på baggrund af et kontraktuelt forhold med Emply leverer relevante ydelser. Det kan fx være it-leverandører, kundekontaktcentre, faktureringsleverandører eller mailudbydere. Sådanne serviceleverandører vil kun behandle personoplysninger i overensstemmelse med vores instruktioner i henhold til indgåede databehandleraftaler.
I forbindelse med Emplys udvikling kan selskabsstrukturen ændre sig, fx ved helt eller delvist salg af Emply. I tilfælde af delvis overdragelse af aktiver, der indeholder personoplysninger, er behandlingsgrundlaget for den forbundne videregivelse af personoplysninger som udgangspunkt databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, idet Emply har en legitim interesse i at overdrage dele af sine aktiver samt at foretage kommercielle ændringer.
Under visse omstændigheder og i henhold til lovgivningen kan det desuden være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til:
Vi kan også dele dine kontakt- og præferenceoplysninger med vores koncernforbundne selskaber, hvis det er nødvendigt af interne, administrative hensyn, eller hvis du fx har givet samtykke hertil i forbindelse med tilmelding af nyhedsbreve mv.
Hvis dine personoplysninger overføres til databehandlere eller dataansvarlige, der er etableret i lande uden for EU/EØS, der ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel altid baseres på fornødne garantier, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 7, navnlig EU-Kommissionens standardbestemmelser om databeskyttelse. Du kan kontakte os for at få udleveret en kopi af disse standardbestemmelser.
6. Sletning af personoplysninger
Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de formål, som fremgår ovenfor. Oplysningerne kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form. Se skemaet nedenfor for konkrete slettefrister:
Oplysninger og formål med behandling |
Opbevaringsperiode efter indsamling |
Oplysninger, som indgår i generelle henvendelser, oplysninger om kontaktpersoner i vores CRM-system, samt oplysninger, der anvendes til statistik og forretningsoptimering mv. |
5 år efter udgangen af det regnskabsår, hvor henvendelsen/sagen blev afsluttet eller hvor kundeforholdet til den pågældende virksomhed blev afsluttet. Oplysningerne kan indenfor ovennævnte frist anonymiseres og anvendes til statistik og forretningsoptimering, hvorefter de ikke længere betragtes som personoplysninger, idet de ikke længere kan anvendes til at identificere en person. |
Kontaktoplysninger modtaget i forbindelse med support |
Oplysningerne slettes senest 1 år efter supportsagen er afsluttet. |
Telefonsamtaler optaget i forbindelse med support |
Oplysningerne slettes efter 90 dage. |
Oplysninger modtaget i forbindelse med kursustilmelding |
1 år efter udgangen af det regnskabsår, hvor arrangement blev afholdt. |
Oplysninger modtaget i forbindelse med tilmelding til nyhedsbrev |
Oplysningerne opbevares af dokumentationshensyn i en periode på 2 år efter samtykke til modtagelse af nyhedsbreve er trukket tilbage. |
Oplysninger indsamlet ved brug af cookies mv. |
Opbevaringsperioden afhænger af levetiden for de enkelte cookies. Du kan læse mere om dette i vores cookiepolitik. |
7. Cookies
Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik.
8. Sikkerhed
Vi beskytter fortroligheden, integriteten og tilgængeligheden af dine personoplysninger. Derfor har vi implementeret sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at vores interne procedurer lever op til de fastlagte sikkerhedsstandarder og gældende lovkrav.
Vi har interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt, blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Følsomme og/eller fortrolige personoplysninger vil alene blive sendt i krypteret form iht. Datatilsynets vejledninger.
9. Dine rettigheder
10. Spørgsmål og klage
Hvis du har spørgsmål til denne persondatapolitik eller hvis du ønsker at klage over den måde vi behandler dine personoplysninger på, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 28 60 50 eller e-mail support@emply.com.
Du kan også kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (DPO), DPO Danmark, på 77 34 46 00 eller dpo@dpo-danmark.dk.
Hvis din klage ikke bliver løst af os, og du vil gå videre med sagen, kan du klage til Datatilsynet:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon 33 19 32 00
e-mail: dt@datatilsynet.dk